Objectiu
El rol del secretari o secretària als ens locals pren molta rellevància en la gestió del dia a dia,
tant per la multitud d'interlocutors a qui han de donar resposta com perquè en molts casos
són la primera cara visible de la institució davant de visites, usuaris i proveïdors.
Aquesta acció formativa pretén dotar les persones que ja exerceixen el rol de secretari/ària,
coma possibles candidats a ocupar aquests llocs, amb eines i habilitats que seran fonamentals
per a la seva gestió del dia a dia.
• Prendre consciència del rol de secretari o secretària.
• Identificar els instruments bàsics per a exercir el seu rol.
• Practicar les habilitats comunicatives i de planificació en diferents contexts.
• Gestionar el temps de manera efectiva i eficient.
• Conèixer la interacció amb altres departaments.
Destinataris
Aquest curs s'adreça als secretaris i secretàries de caps de servei, de departament o d'àrea,
als secretaris i secretàries de gerents o de coordinadors departamentals i gabinets d'alcaldia
o de relacions institucionals.
Durada
20 hores.
Continguts
1. Funcions generals. Concepte i importància del rol.
2. Gestió de l’agenda.
3. Atenció a les persones.
4. Atenció telefònica.
5. El correu electrònic.
6. Correspondència i gestió administrativa.
7. El pressupost.
8. Protocol i relacions institucionals.
9. Gabinet de premsa i comunicació.
10. Imatge corporativa.
11. Recursos.
12. La qualitat de serveis. Valor afegit.
Preparació per a llocs
de secretaria
Recursos humans
35