Curs en línia Avaluació dels serveis públics a l'administració local
Presentació El concepte “servei públic”, indissolublement unit a les entitats locals, es troba en constant evolució per adaptar-se a la conjuntura socioeconòmica de cada moment. No hi ha cap ens local que no estigui presidit per la necessitat d'oferir serveis a la ciutadania amb la major rapidesa, eficiència i eficàcia.
La prestació d’aquests serveis ha de respectar, entre d’altres, els principis i criteris següents:
• Evitar duplicitats administratives.
• Millorar l'eficiència de la gestió pública.
• Respectar els principis d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
• Incrementar la transparència dels serveis.
• Contribuir a la racionalització administrativa, generant estalvi net de recursos.
I per a això, cada entitat local ha de mesurar l'eficiència dels seus serveis, mitjançant procediments i eines eficaces, contrastades i estandarditzades.
Aquesta acció formativa pretén ser una guia pràctica de consulta dirigida als tècnics i tècniques, tramitadors i tramitadores que s'esforcen per garantir que els ciutadans rebin els serveis essencials amb la més alta qualitat, avaluant el rendiment i l'eficiència mitjançant la implementació i posada en marxa d'aquests sistemes d'avaluació.
Docent
Francisco Antonio Pollino Pedres. És Llicenciat en Dret i funcionari de carrera de l'Administració General de l'Estat des de 1990. És, també, advocat col•legiat i procurador dels Tribunals (no exercent) i auditor mediambiental registrat, habilitat per l'Escola Castellana-Lleonesa d'Administració Pública com a formador en les àrees d'Igualtat, Legislació i Recursos Humans
|