|
Jornada en línia
Administració electrònica el maig de 2021: aprovació del Reial Decret 203/2021. Anàlisi pràctic de l’estat de la qüestió
Presentació
La recent aprovació i publicació del Reial Decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics vol desenvolupar i concretar les previsions legals per tal de, entre altres aspectes, facilitar a les administracions la implantació efectiva de l’Administració electrònica, aclarint i precisant, al mateix temps, aquelles matèries regulades les lleis Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i la 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del Sector Públic. Aquestes consagren el dret de les persones a relacionar-se per mitjans electrònics amb les administracions públiques, simplificant l'accés a aquests, i reforcen l'ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions (TIC) en les administracions públiques, tant per millorar l'eficiència de la seva gestió com per potenciar i afavorir les relacions de col·laboració i cooperació entre elles.
En el procés d’Administració electrònica, l’actual context de pandèmia Covid-19, la data d’entrada en vigor definitiva de la llei 39/2015 a les administracions així com les novetats principals del nou Reial Decret hi tenen un impacte els quals posarem a consideració des d’una vesant pràctica.
És per això que, des de la Comissió d’Agenda Digital de l’FMC, hem considerat necessari oferir-vos en aquesta jornada la possibilitat de conèixer-ho de primera mà.
Docent Víctor Almonacid Lamelas. Funcionari de carrera de l'administració local amb habilitació de caràcter nacional. Jurista, docent, ponent, i autor de nombrosos llibres, articles i publicacions sobre les matèries de gestió local, administració electrònica, administració intel·ligent, contractació pública, projectes Smart, govern obert, innovació pública, gestió del canvi, recursos humans (especialment teletreball) i Dret de les TIC.
Destinataris Càrrecs públics, responsables jeràrquics, i personal tècnic i administratiu en funcions relacionades amb qualsevol àmbit dins de l’administració local i personal responsable dels arxius i els registres de les entitats adherides a l’FMC.
|
 |
|