|
Seminari
d’actualització de Funció Pública Local
Presentació Amb aquesta sessió encetem
el Seminari del 2015 presentant el contingut i les condicions del primer Acord
comú de condicions per als empleats públics dels ens locals de Catalunya de
menys de 20.000 habitants (2015-2017) que s’ha signat recentment a Catalunya
entre les entitats municipalistes FMC i ACM i les centrals sindicals CCOO i UGT
–inscrit ja al Registre de convenis i acords col·lectius de treball de la
Generalitat de Catalunya amb codi 79100015072015, amb vocació de servir com a
instrument de facilitar l’establiment d’un marc comú de relacions laborals en
el conjunt d’empleats públics de les entitats locals catalanes a les quals
s’adreça aquest acord i del personal que presta serveis en la pluralitat d’ens
instrumentals (organismes autònoms, fundacions, societats de capital, etc.) que
depenen o es troben adscrits a aquestes entitats locals.
La sessió s’estructura
temàticament primer abordant un aspecte que genera una enorme controvèrsia en
la pràctica jurídica i la gestió de RRHH -sobretot arran de la nova redacció de
l’article 92.1 de la Llei de bases de règim local introduïda per la Llei de
racionalització i sostenibilitat de l’Administració local-, com és la del règim
de permisos i llicències dels empleats de l’Administració local i la seva
possible interpretació expansiva més enllà de les previsions bàsiques estatals,
ja que s’observa una evident contradicció normativa entre la regulació
establerta amb caràcter bàsic a l’article 48 de l’EBEP respecte de les
previsions que efectua la Llei catalana de conciliació, com també en relació al
model que estableix el recent Acord comú de condicions signat a Catalunya,
sense deixar de banda el marc normatiu que estableix per al personal laboral
l’Estatut dels treballadors.
A continuació s’analitzarà
l’estructura i el contingut del nou Acord comú de condicions signat recentment
per les entitats municipalistes catalanes i les centrals sindicals abans
esmentades i com s’articularà la seva interpretació i seguiment durant tot el
seu període de vigència i, finalment, es presentarà una nova secció d’aquest
Seminari, denominada Pràctica Jurídica, que tindrà per objectiu abordar en cada
sessió, de forma eminentment pràctica, un àmbit de rellevància o complexitat en
la gestió local de RRHH, a càrrec d’especialistes o experts en cadascuna de les
matèries. En aquesta primera sessió, s’abordaran els requisits i procediment
per a l’adhesió a aquest acord comú, a càrrec del mateix responsable d’aquesta
nova Secció.
Direcció del
Seminari M. Carme Noguer, cap de
Recursos Humans de l’Ajuntament de Manlleu.
|
|
|