CURS PRESENCIAL Neurociència de l'adaptació i l'actitud positiva
Presentació Afortunadament l'organisme té capacitat d'adaptació. Amb el cervell succeeix una cosa semblant, perquè pot "ser flexible" per a adaptar-se a les exigències de l'ambient i de congèneres. No obstant això, no tothom té aquesta capacitat d'adaptació, i/o de manteniment d’una actitud positiva, sobretot davant d'adversitats o d’incerteses. El repte és ser conscient dels mecanismes que estan en joc, i desenvolupar capacitats per a afrontar aquestes vicissituds, sobretot quan la tasca és atendre situacions emergents i de naturalesa canviant de persones amb necessitats
Objectius
Els objectius principals de la formació són:
Saber diferenciar els estats emocionals adaptats i des adaptats de la ciutadania.
Conèixer l'impacte i conseqüències de les emocions socials (vergonya, culpa i orgull)
Descobrir com funciona la consciència i els nivells d'atenció.
Investigar i aclarir les creences potenciadores i limitants dins de la intervenció i el seu efecte.
Concretar les funcions i el sentit del rol que s'exerceix.
Saber portar a la ciutadania als Captadors Emocionals Positius (CEP) per a millorar la intervenció.
Explorar com funciona el “jo” en la persona, i com utilitzar-lo.
Aprofundir en les llums i les ombres de l'acte-estima.
Emprar el re enquadrament i la persuasió en la intervenció.
Aprendre a liderar la intervenció.
Docents Joaquín Muñoz. Llicenciat en Sociologia i Màster en Intel·ligència Emocional per la Universitat de Barcelona; diplomat en Treball Social i Màster en Acció Participativa per la UPO (Sevilla); amb més de 20 anys treballant amb persones. És especialista en intel·ligència emocional i en com atendre les persones, practicant i formador en mindfulness, amb alt coneixement sobre dinàmiques grupals; expert a l'hora de treballar i desenvolupar competències i habilitats en els participants mitjançant accions vivencials. Conferenciant, escriptor i melòman practicant.
|