CURS PRESENCIAL Comunicació intercultural en l’atenció directa
Objectius - Oferir una introducció a la perspectiva intercultural com a marc de referència conceptual i pràctic.
- Fomentar la reflexió crítica sobre el marc occidentalista de referència, i la formulació d’estratègies i mecanismes per al foment d’un equipament cultural intercultural.
- Millorar la comprensió mútua i comunicació entre les persones professionals i els públics i entitats amb identificacions culturals diverses. Reconèixer els límits i les potencialitats en les competències interculturals: emocionals, interpersonals i comunicatives.
-Desenvolupar competències interculturals en el treball d'atenció directa.
Docents Juliana Otálvaro. Llicenciada en Ciències Polítiques i Antropologia. Màster en Antropologia Biològica i postgrau en cultura de pau. Educadora intercultural i facilitadora de trobades interculturals (CEAi). Dissenyadora de contingut pedagògic en prevenció de violència racista. Experiència de camp treballant amb grups i associacions d'immigrants autoorganitzats dedicats a la investigació, formació, divulgació social i consciència de la migració, identitat i interculturalitat a Espanya i Colòmbia.
Lola López. Llicenciada en Antropologia Cultural. Postgrau en societats africanes i desenvolupament. Investigadora sobre racisme, discriminació, interculturalitat i societats africanes. Formadora en l'àmbit associatiu, institucions i universitats. Disseny i realització de projectes que tenen per objectiu combatre la desigualtat i el racisme, donar a conèixer realitats diverses i incorporar la perspectiva intercultural en diferents àmbits.
|