CURS PRESENCIAL Eines per a la gestió d’equips de serveis socials i la prevenció de l’estrès
Presentació Els desafiaments com l'estrès i el burn-out són freqüents en el sector dels serveis socials. En el pla individual, els causants poden ser la manca d’estímuls, unes expectatives massa altes, tasques rutinàries, o bé no comptar amb els equips, recursos o coneixements necessaris per executar certes tasques. En el treball per equips, els entrebancs en la gestió del temps, la incomprensió entre col·laboradors, la falta d'empatia o discrepàncies mal gestionades, també contribueixen significativament a la generació d’estrès. A més, s’hi afegeixen les situacions de complexitat relacional i emocional pròpies de l’atenció a persones en situació de vulnerabilitat. Tot plegat pot dur a què el o la professional percebi una gran distància entre els seus propis ideals i la realitat de la seva vida laboral, situació que pot portar-lo a patir el síndrome del burn-out.
Per això, és crucial que les professionals del sector desenvolupin estratègies efectives de gestió relacional i emocional, així com de prevenció i afrontament de situacions potencialment estressants. Eines i mètodes com l’auto-lideratge, l’auto-cura i el mindfulness poden ajudar a les professionals dels equips a créixer, actuar i relacionar-se en un entorn laboral saludable i de qualitat.
Aprofundir en el coneixement dels diversos models de lideratge i identificar els diferents estils relacionals dins dels equips, així com el desenvolupament de competències comunicatives com l'escolta activa i el feedback positiu, són també claus per fomentar un ambient de treball enriquidor i favorable al benestar dels professionals.
Amb aquests principis presents, la Fundació iSocial ofereix un curs formatiu d’impacte per impulsar el benestar laboral i la gestió d’equip, dirigida als i les professionals dels serveis socials.
Objectius
L’objectiu general de la formació és acompanyar les professionals, afavorint el benestar laboral amb eines aplicables al seu dia a dia. Al mateix temps, el curs també busca potenciar una gestió d’equips que afavoreixi el benestar laboral de les professionals, posant especial atenció en els contextos d’estrès i situacions de càrrega emocional.
Els objectius específics inclouen:
-Proporcionar eines i estratègies per prevenir i gestionar l’estrès i altres desafiaments emocionals inherents a la pràctica professional.
-Facilitar la incorporació de mètodes i solucions que permetin als equips professionals créixer, actuar i interaccionar en un entorn laboral saludable i de qualitat.
|