Dilluns, 17 de Desembre de 2018
formació FMC
calendari
Mes Any
Dl
Dt
Dc
Dj
Dv
Ds
Dg
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
      
 
 
 
 
INSCRIPCIÓ TANCADA

 

 

Administració electrònica i gestió de documents electrònics. en línia

 

Presentació
La publicació de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic suposa una nova fita en l'intent de modernització de la gestió pública i compleix diversos objectius que van, des del control rigorós de les factures públiques, a l'establiment d'un principi central conforme al qual, el fet de no registrar de les factures impedeix a les mateixes produir els seus efectes obligacionals.

La Llei se situa entorn d'utilització dels mitjans electrònics per consolidar un sistema de transparència i informació sobre la gestió pública amb la finalitat d'assegurar que les obligacions assumides són, estrictament, les previstes en el marc jurídic conforme al qual s'assumeixen, substantivament i pressupostàriament, les obligacions en l'àmbit públic.

La primera part d'aquest curs és una introducció a la facturació electrònica des del punt de vista de la normativa que regula la mateixa amb les administracions públiques, i, enfocat des d'un punt de vista eminentment pràctic, pretén ser una eina de consulta i suport a l'empleat públic en el seu quotidià quefer amb aquest sistema de pagament.

S'atén també en aquesta acció formativa el tractament dels certificats electrònics; el coneixement i l'ús dels serveis de certificació contribueixen a augmentar les possibilitats que els usuaris utilitzin les noves tecnologies i ho facin de forma més eficaç. Les mesures de seguretat que aquestes tecnologies ens ofereixen són molt superiors a les existents en el món presencial, igual que les eines disponibles perquè la informació viatge amb absoluta seguretat a través de les xarxes electròniques i de comunicació són infinitament més segures que els mitjans tradicionals.

Alhora es fa necessari tenir una formació adequada en seguretat que ens eviti problemes de suplantació i ens ensenyi com utilitzar aquestes tecnologies de certificació digital amb la major de les garanties. Aquest curs pretén ser una eina pràctica en aquest sentit al servei d'una major eficiència en les tasques dels empleats municipals.

Finalment, s'aborden les noves realitats de la fe pública electrònica i la nova e-relació del ciutadà amb l'Administració regulada en la Llei 39/2015.

 

Docent 
Francisco Antonio Pollino Pedres. És llicenciat en Dret i funcionari de carrera de l'Administració General de l'Estat des de 1990. És, també, advocat col•legiat i procurador dels Tribunals (no exercent) i Auditor Mediambiental registrat, habilitat per l'Escola Castellà-Lleonesa d'Administració Pública com a formador en les àrees d'Igualtat, Legislació i Recursos humans.

 

 
 
 
Inscripcions
El termini d’inscripció finalitza el dia 17 de setembre de 2018. La inscripció és gratuïta i el nombre de places és limitat. Per a la selecció de les inscripcions, es tindrà en compte la cobertura territorial (s’hi afavorirà la participació del màxim nombre possible d'ens locals), l’adequació al perfil del destinatari de l’acció formativa i l’ordre de recepció de les sol·licituds
Descarregar documentació
 
Edició 1
Dates
del 25 de setembre al 12 de novembre de 2018

Durada
30 hores

Horari


 
 
Lloc de realització
en línia
Plànol
 
  Certificat
Es lliurarà un certificat d’aprofitament a les persones que acreditin l’assistència a un 80% de les hores lectives del curs, i responguin correctament a un qüestionari d’avaluació de l’assoliment dels coneixements bàsics del curs. Aquest test es respondrà electrònicament per mitjà d’un enllaç que els alumnes rebran per correu electrònic i que hauran de lliurar dins del termini establert.
  © FMC Federació de Municipis de Catalunya
www.fmc.cat | formacio@fmc.cat | Via Laietana, 33 6è 1a - 08003 Barcelona | Tel. 93 310 44 04 - Fax 93 310 71 03