Seminari d’actualització de Funció Pública Local
Anàlisi
de problemàtiques en matèria d’ordenació de llocs de treball i d’establiment de
requisits d’accés vinculats a titulació universitària en la gestió diària dels
RRHH i vies de solució En aquesta sessió s’abordarà la problemàtica present a la gran majoria
d’Administracions de la manca d’ús de criteris organitzatius que argumentin la
decisió estratègica del disseny d’un lloc de treball de personal funcionari o
laboral a l’hora d’abordar la seva creació a través de la Relació de Llocs de
Treball. Aquesta realitat ha conduït a una situació de manca de seguretat
laboral i de predicció en la gestió dels principals instruments d’ordenació
dels nostres RRHH, de forma que s’oferiran criteris organitzatius en base a les
noves previsions legals que permetin adoptar amb arguments sòlids, rigorosos i
objectius aquesta decisió, dotant així de major objectivitat la decisió de
classificar un lloc de treball de laboral o de funcionari.A continuació, s’analitzaran les dificultats que planteja el marc
normatiu actual a l’hora d’establir quins han de ser els requisits de titulació
acadèmica en determinats llocs de treball, fonamentalment aquells reservats a
titulacions universitàries de grau o que impliquin l’exercici de professions o
funcions regulades, que requereixen disposar d’una condició especial com és la
d’estar en possessió d’un determinat títol acadèmic. La regulació confosa i mancada de desplegament de l’Estatut bàsic de
l’empleat públic i la plena implantació de l’Espai Europeu d’Educació Superior
han suposat a la pràctica dificultats a l’hora de fixar els requisits de
titulació en determinats llocs de treball –títols de grau, màsters
universitaris, equivalències amb anteriors llicenciatures o diplomatures
universitàries,...- i també a l’hora d’establir els requisits de titulació en
els processos selectius convocats, tant oberts com restringits en l’àmbit de
promocions internes o funcionaritzacions. Els darrers pronunciaments judicials com la plena implantació de l’EEES
plantegen importants qüestions, sobre les quals es plantejaran solucions a
l’hora d’abordar aquesta qüestió tant en el moment de crear el lloc de treball
o modificar-lo com a l’hora de dur a terme la selecció corresponent.
Direcció del
Seminari M. Carme Noguer, cap de
Recursos Humans de l’Ajuntament de Manlleu Fernando Hernàndez Baena,
tècnic assessor de la Diputació de Barcelona i responsable de la Secció de
Pràctica Jurídica.
|